Od 31 października do 30 listopada 2023 r. trwa rekrutacja na semestr letni roku akademickiego 2023/2024
W tym okresie na stronie internetowej Programu aktywny jest link https://irkmost.amu.edu.pl/pl/, umożliwiający zapoznanie się z aktualną ofertą MOST-u oraz założenie konta w systemie IRK MOST, za pośrednictwem którego dokonuje się rejestracji i uzyskuje status osoby ubiegającej się o udział w Programie MOST.
- Wybierz kierunek/kierunki w uczelni, na której chcesz realizować program wymiany MOST.
PAMIĘTAJ !!! o zachowaniu priorytetów w wyborze kierunków. - Wygeneruj wniosek.
- Złóż podanie o przyjęcie na program MOST do dziekana ds. studenckich
- Pamiętaj aby do podania dołączyć wygenerowany i podpisany wniosek z systemu IRK MOST.
- Do podania możesz także dołączyć list motywacyjny. Informacje w nim zawarte mogę być dodatkowym atutem w procesie rekrutacji.
- O uzyskaniu zatwierdzenia wniosku przez Prorektora ds. studenckich i kształcenia i przesłaniu go do Uniwersyteckiej Komisji Kształcenia zostaniesz poinformowany przez system USOS.
- Decyzje Uniwersyteckiej Komisji Kształcenia będą dostępne na indywidualnych kontach w programie IRK MOST.
Uwaga! Jeśli z jakichś przyczyn chcą/muszą Państwo zrezygnować z udziału mimo zakwalifikowania się, koniecznie prosimy zgłosić to pisemnie (mailem na adres pkaz@amu.edu.pl lub listownie na adres Biura UKA) – to dodatkowe miejsce dla osób z listy rezerwowej.
Praktyczne podpowiedzi:
- Przy wyborze kierunków w IRK należy pamiętać o określeniu priorytetów – wskazaniu, na który z kierunków, podczas przydziału miejsc, kandydatura studenta ma być rozpatrywana w pierwszej kolejności.
- Wniosek podpisuje dziekan lub prodziekan ds. studenckich. Pamiętaj, że rejestracja w systemie IRKMOST to nie wszystko. Wygenerowany wniosek należy wydrukować, podpisać i przedstawić dziekanowi do zatwierdzenia.
- Wniosek o przyjęcie na program MOST podpisany przez dziekana wniosek zostaje automatycznie przekazany do Prorektora ds. studenckich i kształcenia. Po zatwierdzeniu przez Prorektora wniosek wgrywany jest do systemu przez koordynatora programu.
- W tabeli porozumienia o programie zajęć można/trzeba dodawać wiersze, ale nie kolumny.
- Nazwy przedmiotów w języku angielskim są potrzebne do wypełnienia suplementu do dyplomu, dlatego należy o nich pamiętać.
- Semestralny program studiów musi zapewnić uzyskanie 30 ECTS
(jeśli wybrane przedmioty nie zapewniają tylu punktów, resztę trzeba uzyskać w uczelni macierzystej jako różnice programowe – trzeba to uzgodnić ze swoim Dziekanem na porozumieniu o programie zajęć). - Porozumienie o programie zajęć także podpisuje dziekan.
- Studenci ostatniego roku studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich seminaria licencjackie lub magisterskie odbywają w uczelni macierzystej.
- Legitymację należy przedłużyć w swoim dziekanacie macierzystej uczelni.
- Porozumienie o programie zajęć należy złożyć we własnym dziekanacie odpowiednio do 30 X lub 15 III, a na wyjazd zabrać jego kopię i w terminie do tych samych dat granicznych złożyć ją w dziekanacie uczelni przyjmującej. Na koniec wymiany należy odebrać tę kopię (z potwierdzeniem) wraz z kartą okresowych osiągnięć i przedstawić je w uczelni macierzystej dziekanowi, który ocenia stopień wywiązania się z porozumienia i zaakceptowawszy je, uzupełnia indeks macierzysty (u nas w USOS).
- W przypadku niezaliczenia przedmiotu na wymianie obowiązuje “poprawka” na miejscowych zasadach. W przypadku niezaliczenia poprawki po powrocie na uczelnię macierzystą student może zwrócić się do dziekana z prośbą zmiany zawartego wcześniej porozumienia:
a) anulowanie niezaliczonego przedmiotu z treści porozumienia, możliwość jego zaliczenia na uczelni macierzystej (w gestii dziekana leży decyzja o umożliwieniu ponownego podejścia do egzaminu na uczelni macierzystej, podjęcie decyzji o warunkowym zaliczeniu semestru/roku i możliwości zdawania danego egzaminu dopiero w następnym roku akademickim) lub
b) jeżeli przedmiot nie był przedmiotem z kanonu obowiązkowych, zamiana na inny przedmiot o równoważnej lub wyższej liczbie punktów ECTS do zrealizowania w ramach różnic programowych w kolejnym semestrze/roku akademickim. - Po zakończeniu wymiany uczestnicy otrzymują również certyfikat uczestnictwa w Programie.